Betöltés...
+36-54-451-654
kotrakft@gmail.com
Kezdőlap
Webes segédanyagok
Tananyagok
"B" kategória
"A" kategória
Megállás, várakozás
Pótkocsi vontatás
Körforgalom
Tesztek
"B" kategória
"A" kategória
"AM" kategória
Gyalogos, kerékpáros
Autósiskolák
Mobil applikációk
KreszTeszt
Parkolj Viktóriával
Park with Vicky
Traffic Light Collections
QR kódok
KRESZ könyv "B"
KRESZ könyv "A"
Elsősegélynyújtás könyv
TESZT könyv
Gépkocsivezetők kézikönyve
Elvi állásfoglalások
KRESZ jogszabály
Regisztráció
Belépés
Könyvekhez kapcsolódó QR kódok
Kezdőlap
QR kódok
KRESZ könyv "A"
QRT6A
Interaktív KRESZ könyv motorkerékpár-vezetők részére
QRT6A kód
QR84A
QR84A
QR110
Vezetéselmélet teszt kérdései
1. A szem átlagos látótere vízszintes síkban kb.:
a)
120°
b)
150°
c)
180°
2. Az alkoholfogyasztásnak van-e káros hatása a szervezetre vezetés közben?
a)
Igen, oldja a gátlásokat, megnő a reakcióidő, lelassul a test mozgása.
b)
Igen, serkentőleg hat a szervezetre.
c)
Nincs.
3. Mihez alkalmazkodik gyorsabban az emberi szem?
a)
A jól kivilágított útról, a sötét útra való ráhajtáshoz.
b)
A sötét útról, a jól kivilágított útra való ráhajtáshoz.
4. Gyógyszer szedése esetén vezethet-e motorkerékpárt?
a)
Igen, mert a gyógyszerek csak erősítik a szervezetet.
b)
Nem, mert hátrányos hatásai lehetnek.
c)
Csak abban az esetben, ha a kezelőorvos véleményét kikérte, és ő a vezetést engedélyezte.
5. A motor beindításának mi a helyes sorrendje kézi nyitású üzemanyag csap esetén?
a)
A gyújtáskapcsolót gyújtás helyzetbe fordítjuk, az indító gombot benyomjuk, a hidegindítót kihúzzuk.
b)
Zárt állásba kapcsoljuk a csapot, a gyújtáskapcsolót gyújtás helyzetbe fordítjuk, az indító gombot benyomjuk, a hidegindítót kihúzzuk.
c)
Nyitott állásba kapcsoljuk a csapot, a hidegindítót kihúzzuk, a gyújtás-kapcsolót gyújtás helyzetbe fordítjuk, az indító gombot benyomjuk.
6. Az egyenes haladáskor hol kell haladni a motorkerékpárral?
a)
A sáv közepén.
b)
A sáv közepe és a szélső harmad közötti területen.
c)
Szorosan az úttest szélén.
7. Melyik kereket fékezi a kormány jobb oldalán elhelyezett fékkar?
a)
Az első és hátsó kereket egyaránt.
b)
Az első kereket.
c)
A hátsó kereket.
8. Hogyan változik a motorkerékpár tengelyterhelése fékezéskor?
a)
Az első tengely terhelése nő, a hátsóé pedig csökken.
b)
Az első tengely terhelése csökken, a hátsóé pedig nő.
c)
Az első és hátsó tengely terhelése egyformán nő.
9. Mi történik akkor, ha csak a hátsó féket használjuk?
a)
A fékezés nagy biztonsággal végrehajtható, a motorkerékpár rövid úton megáll.
b)
A fékút az eredeti fékútnak több mint a kétszerese, létrejöhet a kifarolás.
c)
A fékút az eredeti fékúttal megegyező, de létrejöhet a kifarolás.
10. Lejtős úton haladva hogyan változik a tengelyterhelés?
a)
Az első tengelyé nő, a hátsóé csökken.
b)
Az első tengelyé csökken, a hátsóé nő.
c)
Nem változik, mert az egy állandó érték.
11. Meredek lejtőn haladva milyen sebességfokozatba célszerű kapcsolni?
a)
A lehető legnagyobba, hogy kíméljük a motort.
b)
Kettes vagy hármas fokozatba, hogy a jármű ne gyorsuljon fel túlságosan.
c)
Abba a fokozatba, amelynél a gázadással növelni és csökkenteni tudjuk a jármű sebességét.
12. Mitől és hogyan függ a centrifugális erő?
a)
A centrifugális erő a sebesség négyzetével egyenesen, a kanyarodás sugarával fordítottan arányos.
b)
A centrifugális erő a sebesség négyzetével fordítottan, a kanyarodás sugarával egyenesen arányos.
c)
A centrifugális erő a sebesség négyzetével és a kanyarodás sugarával egyenesen arányos.
13. Mit kell tenni, ha a járművünk előzésétől lép vissza valaki?
a)
Lassítással, esetleg fékezéssel segítjük az előzés végrehajtását.
b)
A másik jármű visszatérését gyorsítással, szükség szerint húzódással segítjük.
c)
Semmit, mert az előzés nem jön létre.
14. Vizes útfelületen mi befolyásolja a vízen siklás kialakulását?
a)
A vízréteg vastagsága és a jármű sebessége.
b)
Az útfelület kialakítása és a gumiabroncs vízelvezető képessége.
c)
A vízréteg vastagsága, az útfelület és a gumiabroncs kialakítása, valamint a jármű sebessége.
15. Ha a fékút hossza 50 km/h sebességről fékezve 20 m, akkor a fékút 100 km/h sebességről fékezve...
a)
40 m.
b)
80 m.
c)
120 m.
16. A világoshoz vagy a sötéthez alkalmazkodik-e jobban a szemünk?
a)
A világoshoz.
b)
A sötéthez.
c)
Az alkalmazkodás a változás mértékétől függ.
17. Egynapos motoros útra milyen ruházat javasolt?
a)
A könnyű mozgást biztosító kissé lezserebb ruházatot is választhatjuk.
b)
Zárt, testre igazodó ruházatot válasszunk.
c)
Elegendő, amit gyalogosként is viselnénk.
18. A motorfék hatása mikor nagyobb?
a)
Ha kisebb fokozatban van a váltó.
b)
Ha nagyobb fokozatban van a váltó.
c)
A motorfék csak a motor állapotától függő tényező.
19. Lassításkor mikor célszerű alacsonyabb fokozatba kapcsolni a sebességváltót?
a)
A motor maximális fordulatának 1/3-ánál.
b)
A motor maximális fordulatának 1/2-énél.
c)
A motor maximális fordulatának 2/3-ánál.
20. Az erőteljes hátsó fék használata esetén...
a)
a motorkerékpár hatékonyan lassul.
b)
a motorkerékpár kormányzásra nem reagál.
c)
a hátsó kerék blokkol, létrjöhet a kifarolás.
21. A centrifugális erő nagysága...
a)
egyenes arányban van a tömeggel.
b)
fordított arányban van a tömeggel.
c)
négyzetes arányban van a tömeggel.
22. Függ-e a motor fékező hatása attól, hogy melyik sebességfokozatban van a motorkerékpár?
a)
Igen, kisebb fokozatban kisebb a fékhatás.
b)
Igen, kisebb fokozatban nagyobb a fékhatás.
c)
Nem, mert az mindig a motor belső ellenállásától függ.
23. Mekkora belátható útszakasz szükséges a biztonságos előzés végrehajtásához?
a)
Az előzési úthossz háromszorosa.
b)
Az előzési úthossz kétszerese.
c)
Az előzési úthossz.
24. Miként befolyásolja a fékutat a tapadási tényező felére történő csökkenése?
a)
Felére csökkent tapadási tényező esetén kétszeresére nő a fékút.
b)
Felére csökkent tapadási tényező esetén felére csökken a fékút.
c)
Felére csökkent tapadási tényező esetén négyszeresére nő a fékút.
25. Mi a teendő, ha a féktávolságon belül észlelt akadály előtt már nem lehet megállni?
a)
Az üzemi féket, a rögzítőféket és a motorféket egyidejűleg kell alkalmazni az ütközés erejének csökkentése érdekében.
b)
Fékezés nélkül ki kell kerülni az akadályt, mert már megállni az akadály előtt úgysem lehet.
c)
Üzemi fékkel lassítva a járművet, meg kell találni a menekülési utat, és az akadály előtt a fékhatást mérsékelve ki kell kerülni az akadályt.
26. Mit nevezünk dynomen helyzetnek?
a)
A veszély előtti állapotot.
b)
A veszélyt.
c)
A veszély utáni idegállapotot.
27. A motorkerékpár gyorsításakor, ha az első kerék elemelkedik a talajtól, mi a teendő?
a)
A kormány jobb oldalán található fékkart kell behúzni.
b)
Azonnali gázelvétel szükséges.
c)
Kapcsoljunk alacsonyabb sebességi fokozatba.
28. A motorkerékpár letámasztásakor, ha a talaj nem vízszintes, mire kell törekedni?
a)
Az első kerék kerüljön a magasabb részre, a hátsó pedig az alacsonyabbra.
b)
A hátsó kerék kerüljön a magasabb részre, az első pedig az alacsonyabbra.
29. A jármű fékútja mely útburkolat esetében a leghosszabb az alábbiak közül?
a)
Érdesített aszfalton.
b)
Betonúton.
c)
Kockakőből kirakott úttesten.
30. Mit kell tenni abban az esetben, ha lakott területen kívüli útszakaszon éjjel, távolsági fényszórónk fényében vadon élő állat kerül a járművünk elé?
a)
Semmit, mert a természetes félelme által elmenekül a járművünk elől.
b)
Fékezéssel, szükség estén kormányzással kerüljük el a balesetet.
c)
Mindenképp fékezzünk, a világítást kapcsoljuk át tompítottra, és hangjelzést adva figyelmeztessük az állatot.
Teszt értékelése